Dobro, KAKO to blog pomaže poslovanju i da li vam je stvarno potreban?

blogovati-ili-ne

Da se razumemo odmah, blog vam nije neophodan. Apsolutno možete da živite i poslujete i bez njega: manje glavobolje, manje dodatnih stvari za savladati, manje obaveza, manje komunikacije…

Ups. Manje komunikacije. To je dobra stvar?

Kako za koga. I to je jedno od ključnih pitanja koja treba sebi da postavite pre nego što pokrenete poslovni blog: da li želite da proširite priču o vašem biznisu, čime god da se bavite? Da li volite da pričate o njemu, da li vam je nekad žao što ljudi, možda vaši potencijalni kupci/klijenti, ne znaju na koje sve načine možete da im pomognete? Da li vam se desilo da nekad imate baš zanimljivu priču vezanu za vaš posao, a možete da je ispričate samo svojim najbližima (a i njima tek kad su raspoloženi)?

Ako biste radije samo da ćutite i radite u obimu u kojem ste to činili i do sada, stvarno nema potrebe da se petljate sa blogom. Eto, besplatan stručni savet, i nema na čemu. 🙂

Ali ako vas svrbe prsti da podelite te priče, da se preko njih povežete sa novim ljudima i otvorite nove mogućnosti za svoj biznis, u nastavku teksta ćete možda pronaći odgovore na neke nedoumice i dobiti jasniju sliku o tome zašto dođavola svi preporučuju taj blog.

Pre svega… Koliko vaših konkurenata piše blog?

Recimo da se bavite baštovanstvom. Ili ste vlasnik privatnog obdaništa. Ili ste majstor za parket. Ili… ma zbilja, šta god.

Jeste li istraživali koliko drugih baštovana ili vrtića ima blogove? Osim ako ne poslujete u niši koja je baš konkurentna, velike su šanse da ćete biti jedini biznis koji bloguje, ili jedan od par. Kad na to dodamo da i oni koji bloguju uglavnom imaju zapuštene ili nekvalitetne blogove, vi sa malo strateškog razmišljanja možete lako postati vidljivi, prepoznatljivi i traženi.

Na našim prostorima stvarno nema mnogo poslovnih blogova, a još manje je dobrih. Meni to zvuči kao prilika i teritorija za osvajanje, a vama?

Uzmimo za primer da ste na svom sajtu na kojem nudite usluge parketara objavili blog post u kojem ste detaljno obradili temu hoblovanja i lakiranja parketa. Drugi parketari možda imaju sajtove, ali vi ste pokazali da se razumete u temu, i ne samo to – pokazali ste da vam je stalo do čitalaca toliko da ste tu temu dobro obradili; imate konkretne savete, lepe fotografije, dobro napisan tekst.

I recimo da ste u Novom Sadu.

Sad zamislite jednog Novosađanina koji baš razmišlja o tome da bi mogao da sredi svoj parket. Raspituje se na Internetu i otvara par tabova: sajt onog parketara sa podacima o njegovoj firmi, lični blog nekoga ko se sam petljao sa hoblovanjem, i vaš post o tome kako treba da izgleda proces hoblovanja i lakiranja i zbog čega baš tako. I šta mislite, koga od vas troje će pozvati da mu pomogne sa njegovim parketom?

Google voli blogove, i to mnogo!

Google vam je važan zato što je neiscrpan izvor poseta, uz to dugotrajan i (recimo) besplatan.

Sa blogom je izuzetno lako da optimizujete svoj sadržaj i privučete prirodne linkove (onaj strašni SEO), ali to još i nije najvažnija stvar. Google, ne znam da li su vam to rekli, baš voli da vidi da se sajtovi dopunjavaju svežim sadržajem. Takve sajtove češće posećuje i daje im veću važnost, što znači i da ćete se mnogo lakše rangirati među prvim rezultatima kad neko traži to što vi nudite.

Još jedna velika stvar vezana za Google: znate li šta su longtail keywords? Ukratko, to su sve fraze koje vam verovatno u životu ne bi pale na pamet, koje se pojedinačno pretražuju možda par puta mesečno, ali ih ima mnogo pa to zbirno ume da napravi lepu cifru.

Hoblovanje parketa je na primer glavna ključna reč, i zaključili ste da ima smisla da optimizujete tekst za nju, ali vam verovatno nema smisla da posebno pravite i optimizujete tekstove za izraze poput imam hrastov parket čime da ga lakiram da se brzo osuši i stotine sličnih (vidite da vam ne bi pale na pamet!). Ipak, takve fraze će se prirodno pojavljivati u vašim tekstovima, i tako što više tekstova, to više poseta sa Googla – a to više potencijalnih korisnika vaših usluga.

Jednom ispričana priča može vam dovoditi nove posetioce godinama

I to ponajviše zahvaljujući Googlu, jer (hvala mu) čuva ogroman indeks stranica, mada se često dešava i da neko linkuje ili podeli na društvenim mrežama neki vaš stari tekst, i eto novih posetilaca!

A to ste samo jednom ispričali napisali.

I tako sa svakim novim tekstom povećavate broj posetilaca. Nije baš matematički precizno, ali uz dobru strategiju i promociju s tim se mogu napraviti čuda!

I Facebook voli blogove. Sve društvene mreže ih vole

Facebook doduše najviše voli Facebook, ali ljudi na Facebooku vole da vide i neki smisleni sadržaj koji nisu slike, citati i slično.

Ako svoje pratioce možete da uputite na mesto na kojem ste možda detaljnije obradili neki problem, oni će umeti to da cene. Društvene mreže su zapravo odličan način da promovišete svoje tekstove sa bloga i nikako ih ne treba zanemariti, ali imajte na umu da će vas ljudi uvek ozbiljnije shvatiti ukoliko imate i blog.

Ljudi koji ŽELE da čuju vašu priču

Zapravo, najbolja stvar vezana za blog je to što vam omogućava da napravite stvarnu konekciju sa svojim čitaocima.

Malo-pomalo, ljudi počinju da se navikavaju na vaš način pisanja, počinju više da se interesuju za teme koje obrađujete; ako ste baš dobri, sa velikom radoznalošću će pohrliti na vaš blog kad objavite novi tekst da vide KAKO ste ga obradili…

Tako i oni stvaraju vezu sa vama. Poverenje. I tako postajete onaj koji se razume; onaj koji je zanimljiv; onaj koji im prvi padne na pamet kad im zatreba baštovan, ona u čiji vrtić će bez razmišljanja upisati svog klinca, ili koju će preporučiti sa punim poverenjem.

Fast forward nekoliko meseci nakon što ste počeli da pišete blog

Imate stalnu posetu na sajtu.

Imate svoju bazu ljudi, a neki od njih vas sami preporučuju drugima, do kojih vi sami ne biste mogli da dođete.

U stalnoj ste komunikaciji sa njima.

Izgradili ste određeni imidž, kojim ćete verovatno privući i nove poslovne ponude. Jer ljudi žele da sarađuju sa ljudima, a vi ste im pružili mogućnost da upoznaju čoveka/ljude iza biznisa.

I ne samo to, vi im stalno iznova pokazujete da se razumete i da vam je stalo.

Sve to dovodi i do stalnog interesovanja za to što radite, što dalje može dovesti do alarmantnih promena u načinu na koji i vi sami doživljavate sopstveni posao i dati mu neuporedivo zabavniji ton, ali to je već tema za poseban post.

Dakle – da li vam je blog potreban?

Ne znam. To sami morate da odlučite. Ali znam da mi možemo da vam pomognemo da brže naučite kako da svoje ideje pretočite u uspešan blog – a kladim ste da ste dobili makar pet ideja čitajući ovaj tekst!

6 Comments Dobro, KAKO to blog pomaže poslovanju i da li vam je stvarno potreban?

  1. CaraDara 24/10/2016 at 3:02 pm

    Jelena, znam da se ponavljam ali daj da to i napišem – prosto obožavam tvoje tekstove. Ovo je komentar na sve ono što pročitah iz tvoje tastature. Ovaj tekst mi je još jedan u nizu, koristan i pitak, bavio se nekom netom ili ne, sigurna sam da može dosta naučiti.

    Reply
    1. Jelena Radovanovic 24/10/2016 at 3:07 pm

      Hvala ti i baš mi je izuzetno drago. 🙂

      Reply
  2. Željko 25/10/2016 at 9:23 am

    Volim ovako konkretne i korisne tekstove koji nisu presipanje iz šupljeg u prazno. Želim Vam mnogo uspjeha i mnogo ovakvih tekstova na novoj stranici!

    Reply
    1. Jelena Radovanovic 25/10/2016 at 5:53 pm

      Hvala na komentaru i lepim željama. 🙂

      Reply
  3. Mirna 30/10/2016 at 8:24 pm

    Sada znam – da puno toga ne znam :/ No sada barem znam gdje ću nadoknaditi to sve 🙂
    Veselim se novim tekstovima. Čitamo se!

    Reply
  4. Keva IPo 08/01/2017 at 4:00 pm

    Jelo, dete slatko, kako te dosad nisam spazila 🙂 🙂

    Reply

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *