*Ovo je poslednji od 4 teksta u seriji Kako da pronađete idealnog pisca za vaš biznis. Prva tri teksta možete pročitati na ovim linkovima: Priprema za pisca, Postavljanje standarda i cene i Gde da pronađete pisca i kako da dogovorite saradnju.
Oglas za pisca je nešto čemu takođe treba posvetiti veliku pažnju – to jest, ako ne želite da provodite sate i sate praveći makar preliminarnu selekciju od gomile prijava koje vam mogu pristići. Ovo je važno i za vas i za pisce: “sadržaj za sajt” može biti sadržaj za glavne stranice, sadržaj za blog, sadržaj za prodajne stranice; “niša: fitnes” može značiti vežbe, ishrana, način razmišljanja (ili sve to); “dugoročna saradnja” – da li ste mislili da vam je potrebno 20 tekstova za mesec dana, ili da tražite osobu sa kojom želite da sarađujete narednih godinu ili dve?
Što ste vi precizniji u opisu onoga što vam je potrebno, to ćete pre i lakše naći odgovarajuće pisce. Na taj način štedite vreme i sebi i njima, jer ni pisci (uglavnom) nisu blesavi da se prijavljuju za poslove koji nisu za njih. A pored toga, nateraćete sebe da preciznije razmislite o onome što vam tačno treba, što je uvek dobra stvar.
Za demonstraciju principa radićemo na oglasu za blog, i to baš jednom koji se u praksi odlično pokazao.
Za potrebe jednog od projekata na kojima radim postavili smo oglas vrlo sličan ovom koji sada delim sa vama. Javilo nam se dvadeset ljudi od kojih samo četvoro nisu imali potrebno iskustvo, dvoje nisu ispoštovali uslove oglasa, šestoro je navelo cene koje su bile izvan našeg budžeta, od preostalih osmoro smo na osnovu njihovih prethodnih tekstova odabrali četvoro čiji stil nam je najviše odgovarao. Tokom saradnje se jedan pokazao kao neodgovoran i sad, nekih četiri meseca kasnije, veoma smo zadovoljni sa tri pisca do kojih smo došli na ovaj način.
NASLOV OGLASA: Potreban pisac bloga u (X) niši, dugoročna saradnja (već u naslovu izdvojite ključne stvari – vrsta tekstova, niša/tematika, ako je dugoročna saradnja navedite i to)
Tražimo (iskusnog) (ovo ćete staviti ili nećete staviti na osnovu vaše procene koliko iskustva je potrebno da pisac ima) pisca za blog u niši X. U planu nam je dugoročna saradnja, pa vas molimo da konkurišete samo ako je to i Vaš interes. (ovime naglašavate ozbiljnost, i svoju i onu koju očekujete od saradnika)
Blog postovi bi trebalo da budu dužine (od-do, dajte neki širi raspon, recimo 600-900, 800-1200, 1500-2000) reči. Konverzacijski stil, dobro formatirani (uključujući par podnaslova i ilustracije, optimizovani za pretraživače) (ovde ste, koliko je moguće u oglasu, dali precizne smernice o tome šta očekujete, a to možete još dodatno precizirati kroz naredni deo):
Evo nekoliko primera tekstova koje smatramo kvalitetnim (linkovi ka tekstovima kakve biste voleli da vidite na svom blogu ili onima koje već imate i zadovoljni ste njima)
Veoma nam je stalo do kvaliteta sadržaja koji nudimo našim čitaocima, i zbog toga insistiramo na tome da posedujete duboko poznavanje (tematika) i prethodno iskustvo u (niša). Spremni smo na to da se sa našim piscima sastajemo uživo, ili da razgovaramo putem telefona ili Skype – važno nam je da sadržaj bude kvalitetan i autentičan, te možete očekivati našu punu saradnju. (ovim delom ćete automatski eliminisati pisce koji imaju običaj da pišu površne tekstove, a stavili ste im do znanja i da niste robovlasnik nego neko ko poštuje rad svojih saradnika)
Mi ćemo vam dati teme za tekstove, mada se radujemo i Vašim predlozima. (ovo prilagodite, zavisno od vaše situacije) Za početak će nam trebati (dinamika saradnje, npr. jedan post nedeljno), ali planiramo da u budućnosti češće objavljujemo na blogu. Uz to, biće nam potrebni i drugi sadržaji osim blog postova, pa ako imate i nekih dodatnih veština ili biste želeli da ih naučite, ovo je odlična prilika. (ovim delom ste pokazali da u budućnosti planirate mnogo više posla za pisce – naravno, ako vam je to u planu – i ponovo ste pokazali svoju spremnost na saradnju i zajednički rad, čime ćete dobiti veliki plus u očima ozbiljnih pisaca)
Prilikom prijave molimo Vas da ispoštujete sledeće stvari:
- U prvoj rečenici napišite reč (izmislite neku reč, recimo veverica – ovo preporučujem da obavezno stavljate u opis svakog posla kojeg postavljate na Upwork, jer je tamo mnogo pisaca koji i ne čitaju opis oglasa nego se prijavljuju na osnovu naziva – ovako ćete odmah videti da nisu pročitali, a i ako jesu, ne umeju da prate uputstva, što je, po meni, razlog za automatsku diskvalifikaciju)
- Uključite 3 linka ka svojim ranijim tekstovima u ovoj niši (eliminišete one koji nemaju iskustva sa vašom tematikom)
- Predložite naziv posta, uvod i kratak nacrt za tekst na temu (tema iz vaše niše – da biste odmah videli koliko možete da očekujete od njih)
Kandidate koji uđu u uži izbor kontaktiraćemo u narednih (x) dana. (ovo i naglasite i ispoštujte)
Naravno, ovu formu ćete prilagoditi svojim potrebama. Svakako, što bolje vi sami definišete šta vam je potrebno, i što jasnije to prenesete, veće su šanse da skratite proces selekcije i dođete do pravih kandidata.