Radionica: Kako do stabilne karijere web pisca

Može li da se živi od pisanja za web?

Jasno da može. Mi živimo od toga, a i mnogi drugi; ponosne smo što možemo da kažemo da su se i neki od polaznika naših kurseva i treninga već sasvim lepo snašli i imaju velike planove za budućnost.

Ipak, realnost je da su ljudi koji su se snašli u ovoj priči u velikoj manjini.

Razlozi za to su različiti, neki su i vrlo lični, ali vremenom smo identifikovale jednu veliku grupu razloga koja se može podvesti pod zajednički imenitelj karijerno nesnalaženje.

Tu potpadaju sve teme poput:

  • Ne znam kako da nađem prve klijente
  • Imam jednog-dva klijenta ali to mi nije dovoljno i ne znam kako dalje
  • Ne znam kako da ubedim klijente da me angažuju
  • Ovo mi je suviše neizvesno, nemam ideju ni da li ću sledećeg meseca nešto zaraditi, kamoli dalje od toga
  • Ne znam koliko da naplatim
  • Ne znam kako da povećam cene
  • Nikako ne kapiram zašto su neki tekstovi skuplji od drugih i šta ja to tačno treba da naučim i radim drugačije da bih mogao-la da naplaćujem više

Kako smo se naslušale poprilično ovakvih priča zbog kojih su ljudi sa velikim potencijalom odustali od karijere web pisca ili se muče sa njom, odlučile smo da organizujemo jednodnevnu radionicu na kojoj ćemo proći ključne stvari vezane za karijernu postavku.

Napominjemo da je ovo radionica, a ne predavanje. To znači da će biti i praktičnih vežbi, a ne samo teorije, i to na konkretnim primerima učesnika, što se na našim dosadašnjim radionicama i treninzima pokazalo kao izuzetno korisno za sve polaznike.

ŠTA ĆETE NAUČITI NA RADIONICI

  • Ko sve mogu da budu vaši klijenti. Drugi način na koji se postavlja ovo pitanje je “Ko bi meni platio da pišem neke tekstove”. Saznaćete da skoro da ne postoji oblast u kojoj nema potencijalnih klijenata, samo ako sagledate stvari na pravi način.
  • Kako da pronađete svoju nišu. Odabir jedne ili par oblasti za koje ćete se specijalizovati predstavlja jedan od prvih koraka na odskočnoj dasci ka uspešnoj karijeri web pisca, a u ovom delu radionice zajedno ćemo doći do toga koja od vaših interesovanja imaju komercijalni potencijal i na koji način ga možete iskoristiti.
  • Kakva znanja su vam potrebna da biste napredovali. Krenućemo od onih bazičnih, vezanih za samu veštinu pisanja, ka naprednijim: razumevanje kako to tačno vaši tekstovi doprinose klijentovom biznisu; istraživanje klijentovog biznisa i pronalaženje pravih tema i uglova za tekstove; razumevanje digitalnog marketinga i uloge različitih vrsta sadržaja.
  • Koje su to dodatne usluge koje možete nuditi pored pisanja tekstova. Neke od njih verovatno možete ponuditi već sad ali ne znate da se i one mogu naplatiti; a neke za koje prvi put čujete će vas možda zainteresovati toliko da se usavršite baš u njima. Mi verujemo da je za uspešnu karijeru važno da znate da imate mnogo više od jedne opcije, te ćemo ovom delu posvetiti dosta pažnje.
  • Definisanje vaše ponude usluga. Ako ste u neprilici svaki put kad vas potencijalni klijent pita za uslove saradnje (ili vam je dojadilo da nekako usvek ostaju nedorečeni), ovaj deo radionice će vam biti od neprocenjive koristi. Pričaćemo o vrstama tekstova, različitim načinima naplate, paketima usluga, dodatnim uslugama koje možete nuditi (a verovatno vam nisu pale na pamet), strukturi usluga i naravno – o cenama.
  • Smernice za definisanje cena sa demonstracijom na konkretnim tekstovima. Ne, nećete od nas dobiti odgovor na pitanje “Koliko da naplatim neki tekst”. Taj odgovor zavisi od mnogo faktora i vrlo je podložan kontekstu, ali nakon ovog segmenta biće vam mnogo jasnije i kako da odredite svoju cenu u odnosu na cene drugih pisaca, ali i koji to kvaliteti samog teksta utiču na nju i na koji način. I to na konkretnim primerima.
  • Vaša prezentacija potencijalnim klijentima (kako da postavite svoj portfolio sajt). Pišete za web, što znači da ćete imati daleko veći kredibilitet kod potencijalnih klijenata ako možete da im pokažete da to umete da radite. Iz tog razloga vaš portfolio sajt je izuzetno važna karika, a u ovom segmentu ćemo vam pomoći da osmislite njegove glavne stranice tako da vaša prezentacija bude potpuno profesionalna.
  • Konkretne strategije za dolaženje do klijenata. Što više načina znate, lakše ćete naći onaj koji vama odgovara. Ako vam Upwork ne leži, treba da znate da niste osuđeni na njega. Ni na bilo šta drugo.
  • Nekoliko strategija za kreiranje stabilnog poslovnog modela. Najzad, ukratko ćemo razmotriti razloge zbog kojih je lako zapasti u “od-danas-do-sutra” način razmišljanja i kako to da izbegnete – to jest, kako da napravite model sa kojim ćete ostvariti stabilne prihode i koji će vam omogućiti da konstantno napredujete.

Za koga je ova radionica?

Radionicu preporučujemo piscima koji imaju iskustva, ali nisu zadovoljni trenutnim stanjem svoje karijere. Još  više će koristiti onima koji su tek na početku, kako bi unapred sagledali moguće karijerne izazove i predupredili ih bez suvišnog gubitka vremena.

KO SMO MI

predavanja

Mi smo Jelena i Aleksandra. Više o nama (uključujući i to kako izgledamo) možete saznati na ovom linku, a trenutno je verovatno korisno da znate da:

  • obe imamo višegodišnje iskustvo u kreiranju sadržaja za web, na domaćem i na stranim tržištima, za klijente i za svoje blogove (da, i blogerke smo)
  • organizovale smo nekoliko višenedeljnih treninga za web pisce kao i treninge pisanja bloga za preduzetnike
  • predavači smo na brojnim regionalnim konferencijama o internet poslovanju i gostujući predavači na dva fakulteta
  • kreirale smo i online kurs za pisce bloga
  • radile smo sa nekoliko desetina pisaca, što kroz treninge, što kroz individualne konsultacije, a neke od njihovih utisaka pročitajte ovde

KADA JE, KOLIKO KOŠTA I KAKO SE PRIJAVLJUJE

Radionica će biti održana u subotu 8. jula u Beogradu, od 10-18h.

Cena učešća na radionici je 5.000 dinara a prijave se vrše mejlom na trening@wwwrite.rs (molimo vas da u naslovu mejla napišete “Prijava za radionicu”). Drugarski vam savetujemo da ne čekate predugo da biste se prijavili, primamo samo 12 učesnika i to po principu ko prvi devojci, njemu devojka.